duminică, 12 februarie 2012

PIZZA (ca la mine acasa)


Pentru blat am facut un aluat din:
1 kg. faina
750 ml. apa
25 g drojdie proaspata
1 lingurita sare
1 lingurita zahar
1 lingura mare de amestec de ierburi aromate uscate (cimbru, oregano, busuioc)


Drojdia am lichefiat-o cu putin zahar, am adaugat o lingura de faina si putina apa si am lasat compozitia sa creasca 10 minute. Cand si-a dublat volumul am amestecat-o cu faina si celelalte ingrediente de mai sus. Am obtinut un aluat pe care l-am framantat timp de 20 de minute si l-am lasat o ora la dospit.

Am impartit aluatul in 6 parti aproximativ egale si l-am intins in tavi speciale de pizza cu diametrul de 30 cm.
Pentru a manevra usor aluatul, m-am uns pe mana cu ulei si tavile la fel.



Din acest moment, fiecare dintre noi poate sa dea frau liber imaginatiei si sa "incarce" blatul cu ce-si doreste sau cu ce are acasa, prin frigider.
Eu am folosit urmatoarele ingrediente:
-sos de pizza (preparat de mine si a carui reteta o voi prezenta pe blog cu o alta ocazie). In lipsa acestuia, puteti unge blatul cu ketchup.
-felii de muschiulet de porc afumat
-salam
-ciuperci
-masline
-porumb dulce din conserva
-cascaval ras, fiindca asta am avut, dar de mare efect este si mozzarella sau parmesanul (ori toate trei la un loc)
-pe unlele am pus si cativa solzisori de ceapa (numai pentru doritori)



Am pus la cuptor, la foc tare, pentru aproximativ 20-25 minute.




GUTEN APPETIT!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu