vineri, 20 ianuarie 2012

CIUPERCI PANE SI RISOTTO CU MAZĂRE


Aveţi nevoie de:
250g. ciuperci champignon,
2 ouă,
o mână de pesmet,
o mână de făină,
150g. orez
100g. mazăre verde
o ceapă mică (sau o jumătate) şi doi cătei de usturoi,
mărar verde, sare şi piper


Ciupercile, spălate şi fără codiţe, le-am potrivit de sare şi piper şi le-am lăsat deoparte, să stea puţin.
Am bătut ouăle cu un praf de sare şi am pregătit pe două farfurioare făina şi pesmetul.
Am pus ȋntr-o tigaie ulei la ȋncins.
Ciupercile le-am tăvălit, pe rând, prin făină, ou şi pesmet,
 iar mai apoi le-am prăjit ȋn ulei, pe ambele părţi, până au prins o culoare aurie. Le-am scos pe o farfurie ȋn care am pus un şerveţel de bucătărie pentru a absorbi surplusul de ulei.
Orezul şi mazărea le-am pregătit separat şi numai la final le-am amestecat.
Pentru mazăre, am călit ȋntr-o cratiţă ceapa şi usturoiul tocate mărunt.
Am adăugat mazărea şi puţină apă şi am lăsat să fiarbă. Spre final am pus şi o mână de mărar verde tocat. Am potrivit de sare.
Orezul l-am pus ȋntr-o tigaie cu puţin ulei ȋncins şi după o scurtă călire, am adăugat apă cât să-l acopere. Am sărat şi am lăsat să fiarbă 10-15 minute, până a absorbit toată apa.
Mazărea am strecurat-o de zeama ȋn care a fiert şi am amestecat/o cu orezul. Am păstrat din zeama verde cu mărar pentru decor!
Să nu credeţi că am aruncat codiţele ciupercilor! Nu! Le-am tăiat cubuleţe, le-am amestecat cu oul care mi-a mai rămas de la pane, am ras ȋn compoziţie puţin caşcaval, am pus şi din pesmetul rămas şi am prăjit totul ȋn ulei. A ieşit "minunăţia" asta care nu ştiu dacă are vreo denumire dar, e bună rău!


GUTEN APPETIT !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu