duminică, 15 mai 2011

ÎNGHEŢATĂ DE CASĂ

O idee pentru un desert simplu si răcoritor (că tot vine vara!)

Am nevoie de:
-6 ouă
-1000 ml. de friscă lichidă
-12 linguri de zahăr
-diverse arome si coloranti alimentari (daca doriti)
OBSERVATIE: Eu, reteta de fata, am facut-o cu coloranti alimentari, pentru impresia artistica, deoarece da mai bine in poza, dar aceasta inghetata se poate face, dupa gust, cu cacao, vanilie, cu fructe date prin blender, cu alune sau nuci macinate, cu ciocolata rasa, etc. Nu sunt adeptul colorantilor si aromelor artificiale!

"Procesul tehnologic" este extrem de simplu: 6 galbenusuri se freaca bine cu 6 linguri de zahar pana cand devin cremoase.

Albusul de la cele 6 oua se bate spuma cu alte 6 linguri de zahar.
Separat, se bate 1 litru de frisca.

Galbenusurile frecate se incorporeaza in albusul batut spuma.

Totul se amesteca apoi cu frisca. Se obtine astfel o compozitie care se poate imparti in mai multe vase. Fiecare parte se poate aroma si colora dupa preferinte.
Eu am incercat si cu alune prajite si macinate, cu cacao, cu ciocolata rasa sau bucati de ciocolata amaruie (un fel de stracciatella).


Pentru inghetata de fata am impartit compozitia in trei parti egale. In prima parte am pus doar esenta de vanilie si am lasat culoarea naturala.

In a doua parte am pus aroma de migdale si colorant alimentar albastru.

In a treia parte am pus aroma de zmeura si colorant rosu.

Am turnat intr-o caserola mare de plastic, pe rand, fiecare fel. Nu trebuie dat la congelator dupa turnarea fiecarei parti deoarece compozitia e foarte pufoasa si nu se scurg culorile una in alta.
La final am pus-o la congelator si iata ce a iesit a doua zi:

Guten Appetit !

2 comentarii:

  1. Arată frumos!...dar să ştii că există şi coloranţi alimentari naturali...găseşti sigur în zonele "BIO" din supermarketuri. Sunt tare curios ce gust are îngheţata...data viitoare să pui la pachet pentru cititori ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, intre timp am descoperit si eu!
    Pentru degustari, te astept pe la Timisoara! ;-)

    RăspundețiȘtergere