duminică, 1 mai 2011

Ce să servesc la o ciorbă de cartofi cu cârnaţi?

PLĂCINTE ARDELENEŞTI LA TIGAIE !
Pentru ciorbă am nevoie de:
-500-600 g. cartofi
-7-8 bucăti de cârnaţi afumat
-1-2 cepe


    Ceapa, am tocat-o şi am pus-o la călit până când a devenit aurie.

 Cârnaţii i-am tăiat la o anumită dimensiune şi i-am pus peste ceapă, lăsându-i puţin să se prăjească.Pentru gust şi culoare am pus o linguriţă plină de boia dulce(se poate şi iute).

 Am adăugat apă şi am pus cartofii curăţaţi, spălaţi şi tăiaţi cubuleţe. Se sărează după gust. Eu am pus puţină bază pentru mâncăruri (vegeta). Se lasă la fiert până când se înmoaie cartofii.



     
      Între timp am pregătit si aluatul pentru PLĂCINTELE ARDELENEŞTI.
Pentru plăcinte am nevoie de următoarele:
-1 kg. de făină
-un cub de drojdie proaspătă (25 g.)
-600 ml. apă călduţă
-sare
-o linguriţă de zahăr
-250 g. brânză telemea
-250 g. cartofi

Am frământat un aluat din făină, drojdie, apă  şi sare, astfel: Făina am asezat-o într-un lighian mare de framântat peste care am presărat cam o linguriţă de sare şi am pus o treime din cantitatea de apă.

Separat, într-o cană, am frecat drojdia cu o linguriţă de zahăr până când s-a lichefiat. Am turnat restul de apă peste aceasta, am amestecat şi am lăsat-o sa stea 10 minute. După ce s-a umflat puţin, am turnat totul peste făină şi am frământat bine.

 Când am obţinut un aluat bine închegat, care nu se mai lipea de mână, am lăsat la dospit o oră.

      Cartofii i-am curăţat, i-am spălat şi i-am tăiat cubuleţe (ca pentru pireu), apoi i-am pus la fiert. Brânza am dat-o pe răzătoarea cea mare. După ce cartofii s-au fiert, i-am zdrobit şi i-am amestecat cu brânza. Dacă brânza nu e suficient de sărată, mai puteti adăuga puţină sare.

      Am pregătit o tigaie pe care am încins-o pe foc cu o lingură de ulei. Din aluatul dospit am rupt câte o bucată din care am făcut “mingiuţe”. Aceste mingiuţe le-am întins cu sucitorul obţinând foi rotunde cu diametrul aproape egal cu cel al tigăii. Dacă aluatul se lipeşte de sucitor sau de lemn, presăraţi puţină făină.

 În mijlocul acestei foi am aşezat din compoziţia de brânză şi cartofi. Am întins-o pe jumătatea din mijloc a foii, iar apoi am adus marginile foii spre centru acoperind compoziţia.

 După ce am închis bine la mijloc, pentru a nu iesi compoziţia, am întins din nou cu sucitorul, aducând-o la dimensiunea iniţială. Am pus în tigaie şi am prăjit bine pe ambele feţe(ca pe nişte clătite, dar mult mai groase).

Am procedat la fel cu toate cele 8-10 plăcinte câte ies din această cantitate.
Guten Apettit !

     

Un comentariu:

  1. ...cred că în acest weekend am să execut plăcintele astea că mă ia cu leşin! E rău că stai aşa departe că altfel...te trezeai cu mine la uşă! ;-)

    RăspundețiȘtergere