miercuri, 18 ianuarie 2012

RULADĂ DIN PIEPT DE PUI CU OREZ BASMATI


Am nevoie de:
 un piept de pui,
200g. ciuperci proaspete champignon,
50g. caşcaval,
un ou fiert,
doi castraveţi muraţi,
jumătate de sfeclă roşie de la borcan,
2-4 felii subţiri de muşchiuleţ de porc afumat (sau şuncă presată)
o ceapă potrivită,
2-3 căţei de usturoi
frunze tocate de mărar şi pătrunjel
sare, piper şi curry pentru condimentat
200g. de orez basmati
şofran
Pieptul de pui dezosat, se spală, se taie pe lung şi se bate cu grijă până când obţinem două felii suficient de late pentru a putea fi umpute şi rulate. Se sărează şi se piperează după gust, apoi se pun deoparte.
Eu am mai condimentat şi cu câteva ierburi uscate aromate (busuioc, cimbru, oregano)

Treptat am adăugat câte un polonic de supă fierbinte pe care o aveam pregătită separat. Dacă nu aveţi supă, ȋncropiţi nişte apă fiartă cu un cubuleţ-două de maggi, knorr, sau nişte vegeta.

Când supa a acoperit orezul, am lăsat să fiarbă aproximativ 15-20 de minute. Ȋntr-o căniţă, am dizolvat, tot ȋn supă caldă, un pliculeţ de şofran şi am amestecat cu orezul. Acesta ȋi dă acea frumoasă culoare galbenă şi o aromă specială.
GUTEN APPETIT!

Ceapa şi usturoiul se toacă mărunt şi se călesc ȋn puţină grăsime(de preferat unt).
Ciupercile se spală şi se taie la dimensiune potrivită, iar apoi se adaugă peste ceapa şi usturoiul călit şi se sotează.
Se adaugă din belşug frunze tocate de mărar şi pătrunjel.
Condimentaţi cu curry!

Când focul s-a oprit, se rade deasupra nişte caşcaval care prin topire leagă compoziţia.
Se lasă apoi la răcit.

Ȋntre timp, castraveţii, sfecla roşie si oul fiert se taie ȋn mici cubuleţe.
Ȋncepe operaţiunea de umplere şi rulare!
Peste fâşiile din piept de pui se aşeaza  feliile de muşchiuleţ.
Peste acestea se aşează ȋn strat supţire compoziţia de ciuperci şi caşcaval.
Urmează ȋn mod aleator şi la ȋntâmplare oul, sfecla şi castraveţii. La final se mai rade deasupra puţin caşcaval.
Se rulează cu mare grijă şi multă răbdare, ȋmpăturind iniţial spre interior marginile din stânga şi din dreapta. Este posibil ca “materialul” să mai dea pe dinafară dacă aţi pus prea mult sau pieptul a fost prea micuţ. Nu disperaţi! Rulaţi ȋn continuare, iar ce rămâne, rămâne, ce nu, recuperaţi şi refolosiţi!
La final, rulada se leagă de jur-ȋmprejur şi pe diagonală cu aţă. Se aşează ȋntr-un vas termorezistent cu capac, se pune puţin ulei şi apă şi se dă la cuptor la foc destul de tare. Când apa s-a evaporat, iar rulada este bine pătrunsă, se ia capacul şi se mai lasă câteva minute ȋn cuptor pentru a se rumeni.
Pâna cand pieptul de pui a stat la cuptor, am pregătit orezul.
Ȋntr-o tigaie am ȋncins puţin ulei si am aruncat orezul să se călească foarte puţin, amestecând ȋn el.
 

2 comentarii: