sâmbătă, 28 ianuarie 2012

IAHNIE DE FASOLE CU CIOLAN


Am folosit pentru aceasta reteta urmatoarele:
500g. fasole uscata;
3 felii groase de ciolan afumat fara os;
doua-trei cepe mici, doi morcovi, un patrunjel si un pastarnac;
sare, piper, foi de dafin, boia de ardei, putina faina.

Feliile de ciolan le-am pus la fiert in apa cu putina sare, o ceapa, piper boabe si foi de dafin.


Fasolea, dupa ce a stat la inmuiat cu o noapte inainte, am fiert-o in trei ape. La inceput am pus-o in apa rece si am lasat-o jumatate de ora din momentul in care a inceput sa fiarba. Am turnat-o apoi in strecuratoare si am mai fiert-o inca de doua ori cate jumatate de ora, de asta data punand peste ea apa calda.


Radacinoasele (morcovii, patrunjelul si pastarnacul) le-am dat pe razatoare.


Ceapa taiata marunt am calit-o in putin ulei, apoi am adaugat radacinoasele rase si am lasat totul la inabusit.
Peste acestea am turnat zeama in care a fiert ciolanul si am adaugat si fasolea prefiarta.


Separat, intr-o tigaie, am facut o prajeala (fara ceapa). Am pus putin ulei si am adaugat o lingura de boia. Am amestecat mereu ca sa nu se prinda si sa nu se arda. Trebuie doar putin sa se prajeasca.

 Intr-o cana am avut pregatita o lingura de faina dizolvata in apa rece.

Aceasta am turnat-o peste boia si am obtinut o compozitie cremoasa care dupa ce am mai lasat-o putin sa fiarba, am turnat-o peste fasole.


 Cand turnati peste fasole aceasta compozitie de ingrosare, trageti oala de pe ochiul de aragaz fiindca, daca fierbe in timp ce le amestecati, s-ar putea sa obtineti cocoloase.


Ciolanul, dupa ce l-ati scos din apa in care a fiert, il lasati putin sa se raceasca si apoi il taiati in cubulete de dimensiune dorita.

Acestea puteti sa le adaugati direct in fasole sau sa le serviti langa aceasta.


GUTEN APPETIT !

3 comentarii:

  1. Îţi place în bucătărie şi asta e foarte bine. Data viitoare când mai faci trebuşoara asta, pune şi un praf de scorţişoară (asta e o invenţie a mea dar e de mare efect).

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunată mâncare! Interesantă treaba cu scorţişoara o voi încerca şi eu.Am mai pus scortisoară pe la diverse mâncăruri cu carne,la limba de vită ,la iepure,şi a ieşit foarte bun.Tres bien,Chef!

    RăspundețiȘtergere